S obzirom na aktuelnu epidemiološku situaciju i na to da sve više koristimo društvene mreže, odlučila sam pripremiti Mini priručnik za korištenje društvenih mreža u svrhu poltiičke kampanje i komunikacije sa građanima za izbore.

Priručnik sadrži 12 vrlo konkretnih savjeta za koje se nadam da će pomoći u vašoj kampanji.

  1. Provjeravajte činjenice

Ne dozvolite sebi da objavljujete, dijelite ili komentarišete lažne i neprovjerene vijesti. Takve objave mogu nanijeti značajnu štetu vašem i ugledu stranke. Koristite zdrav razum prije svega. Ne koristite linkove nepoznatih ili malo poznatih web portala. Ako se iznenada pojavi neka bombastična, potpuno nevjerovatna vijest, a objavljena je samo od strane jednog medija, onda je velika vjerovatnoća da je neistinita. Suzdržite se dok se vijest ne potvrdi od strane nekoliko pouzdanijih medija.

  1. Koristite lične profile

Profili koje vam vodi neko drugi, na kojima ne komunicirate lično s drugim korisnicima su od male koristi, nisu interesantni nikome. Ljudi vole direktnu komunikaciju. Pokažite im da su bitni, da ćete odgovoriti na njihova pitanja, pokažite im da znate za njihove probleme, obavijestite ih lično o tome da ste riješili neki problem na koji su vam ukazali.

  1. Sponzorisanje objava

Neke mreže poput Twittera potpuno su zabranile sponzorisanje objava vezanih za političke kampanje. S druge strane specifičnost Faceboka/Instagrama je u tome da ne možete sponzorirati objave sa privatnih profila, već isključivo sa stranica (page). Obzirom da se na lokalnim izborima obraćate značajno manjem broju glasača (samo iz vaše općine), najbitnije je da vaše objave vide vaši prijatelji, rodbina i poznanici, jer su oni u najvećem broju slučajeva vaši glasači. Njihova podrška vam može donijeti veliku vidljivost na društvenim mrežama i bez uloženog novca za sponzoriranje. Pravilno targetiranje korisnika Facebooka/Instagrama za sponzorisanje objava je dosta komplikovan proces i ako niste sigurni šta radite, bolje ga prepustiti nekome ko ima iskustva u tome ili uraditi to preko oficijelnih stranica stranke.

  1. Trolovi

Korištenje ličnih profila povlači za sobom i problem „trolova“, ljudi koji će pokušati da neprimjerenom komunikacijom, lažnim objavama i sl. da vas dovedu u nezgodnu situaciju. Naučite se nositi s time. Ne dozvolite si da ulazite u nepotrebne i bespredmetne rasprave i svađe s anonimcima. Civilizovana komunikacija je osnov svega. Ako sagovornik prelazi granice civilizovane komunikacije, vrijeme je da takvu raspravu napustite, a po potrebi mu i blokirate pristup svom profilu.

  1. Budite uljudni

Uvijek budite uljudni u komunikaciji s drugim korisnicima! Čak i kada se s vama ne slažu, pa i kada vas vrijeđaju. Ne morate nastaviti komunicirati s osobama koje vas vrijeđaju, ali ne uzvraćajte istom mjerom nikada. Izbjegavajte da vrijeđate političke neistomišljenike. Debata s neistomišljenicima može biti dobar način da objasnite zbog čega se zalažete za neke ideje, ali ako posegnete za neprimjerenom komunikacijom ili slabo vladate materijom, možete sebi napraviti medvjeđu uslugu.

  1. Koristite video zapise, javljanja uživo

Posebno na nižim nivoima vlasti, građani cijene takav ličan i direktan način komunikacije. Puno su veće šanse da ćete privući nekoga da pogleda kratki video, nego da čita dugačke suhoparne tekstove.

  1. Pitajte!

Postavljajte pitanja, uključite građane u donošenje svojih odluka. Tražite savjete, ideje, kritike. Pokrenite rasprave o aktuelnim temama.

  1. Približite se mlađoj publici

Svi znamo za Facebook, Twitter i Instagram, ali mlađa populacija sada koristi i druge mreže poput TiKTok ili Snapchat i sl. Nemojte bježati i od tih mreža, jer svaki glas je bitan.

  1. Kratko i jasno

Ovo je jedna od najvažnijih tačaka. Sigurno imate jako puno toga da kažete, ali u današnjem svijetu je jako malo onih koji imaju vremena i strpljenja da to gledaju, slušaju, a pogotovo čitaju. Potrudite se prije objave svakog sadržaja da ga pokušate skratiti, istaći najbitnije, učiniti zanimljivim. Tekstovi neka budu kratki. Za to vam je dobra vježba Twitter. Pokušajte svaku objavu smjestiti u maksimalno 280 karaktera i po mogućnosti uz to zakačite određeni sadržaj poput info grafike, slike, videa, linka sa nekom viješću i sl. Ukoliko snimate sebe, potrudite se da izgledate uredno, da govorite razgovijetno, da zvučite elokventno, pazite da osvjetljenje bude odgovarajuće, zvuk dovoljno čist, pazite na facijalne ekspresije, gledajte direktno u kameru i pokušajte da ne zvuči kao da čitate, već da djeluje prirodno, kao da se lično obraćate nekome.

  1. Pročitajte stranački program

Ovo zvuči logično, mada se često zanemaruje. Uloženo je puno znanja i truda da se napravi dobar program stranke. Ne dozvolite si taj luksuz da ga ni ne pročitate ili se ne upoznate s njim dovoljno. Najmanje što glasači očekuju od vas je da poznajete program s kojim izlazite na izbore. Posebno bi bilo neozbiljno da u neznanju promovišete stavove koji su u suprotnosti sa programom.

  1. Vizuelni identitet stranke, boje, grb, slogan

Prilagodite svoje profile vizuelnom identitetu stranke, ali umjereno i diskretno. Koristite slogan stranke u vidu heštagova na objavama gdje je to primjereno.

  1. Like, share itd.

Pratite službene profile stranke, lajkajte i dijelite sadržaj koji postavljaju. Podržite na isti način i stranačke kolege.

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *