Izmjene i dopune Zakona o državnoj službi na entitetskom i državnom nivou
Svi mi koji smo konkurisali na radno mjesto državnog službenika u nekoj državnoj instituciji znamo kako se zapravo odigrava cijeli proces zapošljavanja. Od angažovanja po ugovoru o djelu, preko raspisivanja konkursa, pa sve do odabira najpoželjnijeg kandidata.
Ukoliko ste samo jedan dan pratili bh. medije, mogli ste se informisati o tome da je Tužilaštvo TK-a podiglo optužnicu protiv Elzine Pirić, Midhata Husića i Nijaza Mezetovića zbog sumnje na počinjenje krivičnog djela primanja nagrade ili drugog oblika koristi za trgovinu utjecajem, da je Midhatu Osmanoviću, koji je 2013. godine obavljao funkciju poslanika u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, izrečena jedinstvena kazna zatvora u trajanju od dvije godine i dva mjeseca zbog krivičnog djela protivzakonitog posredovanja i podstrekavanja na krivično djelo zloupotrebe položaja i ovlaštenja, odnosno da je kao službena osoba u instituciji Federacije BiH iskoristio položaj i podstrekavao Torića da iskoristi svoj položaj i njemu pribavi novčanu korist od 20.000 KM, o istraživanju Centra za istraživačko novinarstvo o porodičnom zapošljavanju u HT Eronetu i BH Telecomu, te kako je Fahrudin Solak, od septembra 2014. kada je imenovan za direktora Civilne zaštite do danas, zaposlio 44 osobe u ovu instituciju.
Među zaposlenima su njegova rodbina, stranačke kolege, demineri bez radnog iskustva i djeca i rodbina zaposlenika FUCZ-a,
Dakle radi se o zapošljavanju nesposobnih i stranačkih ljudi, bez konkursa ili sa farsom od konkursa, naravno, sve po zakonu. Prema riječima TI-a, BiH je svrstana u hibridne režime u kojima se redovno dešavaju politički pritisci, izborne nepravilnosti, politički procesi, visok stepen korupcije, pritisci na medije i gotovo nepostojeća vladavina prava. BiH je potpuno zarobljena privatnim interesima nosilaca vlasti.
U želji da riješim ovaj problem pripremila sam izmjene i dopune Zakona o državnoj službi na državnom i entitetskom nivou kako bi učinili zapošljavanje u državnoj službi transparentnim i omogućili svim kandidatima/kinjama jednake mogućnosti pri zapošljavanju u državnoj službi, te smanjili stepen korupcije u oblasti zapošljavanja u javne institucije i preduzeća.
Šta treba uraditi?
- Tražiti potpunu informaciju o broju i imenima onih koji su angažovani po ugovoru o djelu,
- da se sve javne institucije obavežu na objavu javnih oglasa i obavljanje javne konkursne procedure,
- da se uradi revizija internih akata, prije svega, pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, i prilagoditi ih stvarnim potrebama javnih institucija,
- da se ukine mogućnost angažovanja spoljnih saradnika po osnovu ugovora o djelu, a koji imaju elemente radnog odnosa,
- da se pismeni dio stručnog ispita obavlja pod šifrom,
- da se pismeni dio stručnog ispita isključivo sastoji od opcijskih odnosno provjerljivih odgovora,
- da usmeni dio ispita ne može niti smije biti presudan,
- da kandidati izvlače pitanja za pismeni dio ispita pred ispit,
- da se omogući uvid u rad, svoj i drugih kandidata,
- da se ukine diskreciono pravo rukovodioca organa državne službe da izabere kandidata kojeg on hoće sa liste uspješnih kandidata/kinja,
- da se produži rok trajanja rezervnih listi;
- da se smanji broj članova komisije za izbor i da se isti biraju isključivo sa Liste eksperata i
- da se i namještenici u državnoj službi zapošljavaju preko identičnih javnih konkursnih procedura kao i za državne službenike.
Cijeli tekst izmjena i dopuna Zakona o državnoj službi možete pročitati ovdje.