Izvor: Služba za zajedničke poslove BiH

Izmjene i dopune Zakona o državnoj službi na entitetskom i državnom nivou

Svi mi koji smo konkurisali na radno mjesto državnog službenika u nekoj državnoj instituciji znamo kako se zapravo odigrava cijeli proces zapošljavanja. Od angažovanja po ugovoru o djelu, preko raspisivanja konkursa, pa sve do odabira najpoželjnijeg kandidata.

Ukoliko ste samo jedan dan pratili bh. medije, mogli ste se informisati o tome da je Tužilaštvo TK-a podiglo optužnicu protiv Elzine Pirić, Midhata Husića i Nijaza Mezetovića zbog sumnje na počinjenje krivičnog djela primanja nagrade ili drugog oblika koristi za trgovinu utjecajem, da je Midhatu Osmanoviću, koji je 2013. godine obavljao funkciju poslanika u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, izrečena jedinstvena kazna zatvora u trajanju od dvije godine i dva mjeseca zbog krivičnog djela protivzakonitog posredovanja i podstrekavanja na krivično djelo zloupotrebe položaja i ovlaštenja, odnosno da je kao službena osoba u instituciji Federacije BiH iskoristio položaj i podstrekavao Torića da iskoristi svoj položaj i njemu pribavi novčanu korist od 20.000 KM, o istraživanju Centra za istraživačko novinarstvo o porodičnom zapošljavanju u HT Eronetu i BH Telecomu, te kako je Fahrudin Solak, od septembra 2014. kada je imenovan za direktora Civilne zaštite do danas, zaposlio 44 osobe u ovu instituciju.

Među zaposlenima su njegova rodbina, stranačke kolege, demineri bez radnog iskustva i djeca i rodbina zaposlenika FUCZ-a,

Dakle radi se o zapošljavanju nesposobnih i stranačkih ljudi, bez konkursa ili sa farsom od konkursa, naravno, sve po zakonu. Prema riječima TI-a, BiH je svrstana u hibridne režime u kojima se redovno dešavaju politički pritisci, izborne nepravilnosti, politički procesi, visok stepen korupcije, pritisci na medije i gotovo nepostojeća vladavina prava. BiH je potpuno zarobljena privatnim interesima nosilaca vlasti.

U želji da riješim ovaj problem pripremila sam izmjene i dopune Zakona o državnoj službi na državnom i entitetskom nivou kako bi učinili zapošljavanje u državnoj službi transparentnim i omogućili svim kandidatima/kinjama jednake mogućnosti pri zapošljavanju u državnoj službi, te smanjili stepen korupcije u oblasti zapošljavanja u javne institucije i preduzeća.

Šta treba uraditi?

  1. Tražiti potpunu informaciju o broju i imenima onih koji su angažovani po ugovoru o djelu,
  2. da se sve javne institucije obavežu na objavu javnih oglasa i obavljanje javne konkursne procedure,
  3. da se uradi revizija internih akata, prije svega, pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta, i prilagoditi ih stvarnim potrebama javnih institucija,
  4. da se ukine mogućnost angažovanja spoljnih saradnika po osnovu ugovora o djelu, a koji imaju elemente radnog odnosa,
  5. da se pismeni dio stručnog ispita obavlja pod šifrom,
  6. da se pismeni dio stručnog ispita isključivo sastoji od opcijskih odnosno provjerljivih odgovora,
  7. da usmeni dio ispita ne može niti smije biti presudan,
  8. da kandidati izvlače pitanja za pismeni dio ispita pred ispit,
  9. da se omogući uvid u rad, svoj i drugih kandidata,
  10. da se ukine diskreciono pravo rukovodioca organa državne službe da izabere kandidata kojeg on hoće sa liste uspješnih kandidata/kinja,
  11. da se produži rok trajanja rezervnih listi;
  12. da se smanji broj članova komisije za izbor i da se isti biraju isključivo sa Liste eksperata i
  13. da se i namještenici u državnoj službi zapošljavaju preko identičnih javnih konkursnih procedura kao i za državne službenike.

Cijeli tekst izmjena i dopuna Zakona o državnoj službi možete pročitati ovdje.

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *